lördag 3 september 2011

Dagens göra

Dagen har inletts med att ställa in kvällens evenemang för min och Alvas del. Det är återinvigning på kapellet i byn, det har renoverats i sommar. Det kommer att bli en riktig festkväll med mycket underhållning så det känns riktigt surt att inte kunna va med. Men som ansvarsfull förälder så bör jag nog hålla mig och barnet hemma.

Däremot så har jag just listat upp allt jag ska göra inför tårtbaket, så jag ska nog hålla mig sysselsatt hela dagen - jag har ju Alva att roa oxå!

Här är min att-göra-lista inför dagens bakning:
  • Tina upp hallon
  • Gör vit chokladmousse
  • Koka äppelbitar
  • Fyll tårtan!
  • Gör sockerpasta
  • Färga lite sockerpasta i orange, röd, gul, alternativt marsipan
  • Gör kristyr
  • Gör blommorna, blad och swirls
  • Gör locket till tårtan
  • Garnera
  • Sov!
Ja, men då är det väl bäst att sätta igång, skulle tro att detta tar enormt lång tid:-)

Inga kommentarer: