måndag 3 oktober 2011

Arjeplog

Vet inte hur det gick till, men nu har det gått en hel vecka sen sist. Vet inte om det hände så mycket förra veckan? Ja, det är kanske därför jag inte bloggat. Insåg i mitten av veckan att det var dags för årets församlingläger till helgen, så då fick jag starta några tvättmaskiner och skriva lista på allt som måste med när man har en liten en. Jag kom ihåg allt utom föräldraenheten till babyvakten. Så den andra delen, den som är för barnet, blev ju rätt värdelös:-)

Hur som helst så var det en trevlig helg med hela 94 deltagare från Storuman, Gunnarn och Långsjöby. Helt otroligt! Och bäst på människosidan var att vi hade besök av Pelle Hörnmark. Pelle är föreståndare för Pingst - fria församlingar i samverkan. Men för typ hundra år sen då jag gick på Brommaskolan och åkte till Jönköping på evangelistveckan så var han föreståndare i Jönköpings pingstförsamling, och jag tyckte verkligen om att lyssna till honom redan då. Och det håller i sig. I helgen så var hans uppdrag att inspirera oss att tänka friare kring församlingens framtid, och hur vi helt enkelt kan utvecklas. För det behöver vi ju, helt klart...


Som vanligt hade vi möten fredag och lördag kväll med mycket lovsång och bön. Och så hade vi gäster hand om förmiddagsgudstjänsten så att Arjeplogsborna i princip fick bara vila. Utom ljudkillen:-) Ja, helgen var riktigt bra, gött att få träffa en massa folk och prata med en del som jag inte riktigt suttit och pratat med förut. Trevligt och intressant!

Det har gått så bra att ha med Alva och bo på hotell. Hon blev iofs snabbt trött då det var mycket folk runt omkring, så då var hon lite stirrig. Men om det kom fram nån enstaka så smilade hon upp sig och var med på noterna! Jag tog med kameran, men vi har inte tagit ett enda kort:-D

Inga kommentarer: