söndag 12 juni 2011

Tvättande och omorganisering

Idag har jag passat på att omstrukturera i Alvas garderob. För att få lite snabb koll så har jag sorterat upp kläderna efter vad som är kort- och långärmat på överdelar, och byxor efter vad som är mjukis-, tunnare, jeans och varma byxor, samt att bodysuits och övriga sommarkläder (shorts) har sin egen plats. Om man ska gå efter denna sortering så borde jag hoppas på en sval sommar, för Alva har fasligt mycket som är långärmat. Funderar på om jag ska klippa av ärmarna på en hög långärmade bodys och sy lite raksöm;-) Och så har jag fått lägga över kläder från klädlagret, har fyllt på med 68:or till hennes basgarderob.

Jag har satt igång en tvättmaskin med barnkläder oxå, för jag har ju fått så mycket! Och Alva växer och växer - undrar om hon inte satt fart på längden denna vecka när det varit så varmt? ;-) Vi ska till Lycksele nån dag åt veckan, och då funderar jag på ett inköp av ett par finbodysuits som hon kan ha när vi ska bort på kalas eller så... för jag hoppas ju på en finfin sommar ändå!

Idag är det ju riktigt svalt ute, nästan kallt med endast 15-16 grader och regnade och åskande. Eftersom vi har myggfönstren i ännu så är det ju svalt här inne oxå, funderar nästan på att ta på nåt långärmat. När jag och Alva vilade tillsammans här på förmiddagen så drog jag över mig den sköna lurviga filten, fast inte över hela kroppen. Det blir faktiskt för varmt.

Inga kommentarer: