onsdag 29 juni 2011

Härligt, härligt!

Vilken härlig vecka det varit - varmt och gott ute! Morgnarna är ju mina, då stiger jag upp före de andra, tar mig lite kaffe, släpper ut Dixie och går en runda i trädgårn medan hon springer/skuttar på lejden. Tur vi har henne som kan ta råttor och grövre saker:-) I måndags och tisdags var jag ute i rabatterna och jobbade. Imorse hände just inget. Jag sov dåligt under natten, så jag var nog för trött för att orka jobba:-)

För den som bleknar vid åsynen av Alva i skarpa solen - hon var ute i 4 minuter, sen gick vi in i skuggan. Hon måste ju börja få se ägorna - eller hur? ;-)

Och så mitt hår.. I lördags hade jag syrran till att dra fram slingor ur en sån där plasthätta. Men sen blev inte själva blekningen så bra, utan jag blev orangegul i barret. Jag var iväg till kyrkan i söndags, fast det tog emot att visa mig för folk. Men det finns ju keps:-D Men sen har jag hållit mig hemma i veckan.. Färg är beställd och finns för tillfället på Jonas jobb. Jag ska färga imorgon bitti och hoppas det blir bra. Annars får jag göra ett spontanköp av ny färg på stan imorgon.

2 kommentarer:

Annika sa...

Mys! Jag tycker håret blev läckert! Lite punk sådär! =)

Wildärtan sa...

Tack för din uppmuntran, Annika :-D