torsdag 9 juni 2011

Jag vill oxå ha en bodysuit!

Denna vecka har det varit fantastiskt varmt, och jag blir lika värmechockad varje år. Alva har ju mycket kläder som jag kan välja bland, så hon har på sig bodysuit med korta ben dessa dagar. Men jag då? Oformlig kropp och allt, jag har inte så mycket att välja på. Tur vi bor på landet där inte så många ser..

Igår ställde jag klockan och gick upp före övriga familjen. Jag intog mitt kaffe och sen gav jag mig ut i trädgårn. Idag har jag samma plan - att få jobba ett par timmar där ostört och inte så jättevarmt som senare på dagen. Maken får ta morgonpasset med Alva. Men hon kan ju sova länge, det vet man aldrig..

Trädgårn prunkar för fullt, det blommar lite varstans och det är oxå en chock på nåt vis. Vi ligger väl c:a 3 veckor före i år jämfört med vad som är normalt. Jag borde egentligen åka ut och se om det inte finns liljekonvaljer, de borde nog blomma nu, tycker jag. Apropå trädgården så spanar jag på Blomkvists plantskola och funderar om jag behöver träd och buskar. Det är ju klart att jag gör;-) men då är frågan VAD? Jag velar och velar.. Behöver vi kanske ett plommonträd? Det jag beställde förra året har råttorna gnagt bort barken på, så det finns inte så mycket hopp om att det ska överleva, kanske. Ja, vi får se!

Jag har inte sovit så bra de senaste nätterna, det är alldeles för varmt. Inatt satte vi iaf in myggfönstret, men då hörs ju kakafonin av fåglar ute, de är igång dygnet runt. Det är jättemysigt, men jag är ovan än så länge. Men jag får väl vila med Alva senare idag, vi kan ju behöva lite mystid:-)

Inga kommentarer: