onsdag 15 juni 2011

Ogräs............

Har tillbringat ett par timmar i trädgården även denna vecka, och nu är nog ogräset taget i rabatterna.Typ, jag vet en liten fläck bredvid jättedaggkåpan, men det går på en grisblink att ta. Har tagit tag i framsiderabatterna nu, och det är ju så att det verkar va där som råttorna huserat i vinter. Har ganska många fläckar där.. Men jag ska försöka va cool och vänta till slutet av sommaren då jag ändå gör i ordning min nya rabatt, för jag har växter som passar även till skuggsidan. Fast jag har flyttat en planta idag som skuggade precis allt, jag tror det är Malvan som jag satte förra sommaren som fröat av sig. Och så måste jag få fram min systers mossros, tror inte den trivs av att va halvt begravd under höga aklejor. Som vuxit ihop.. Så det blir väl bra att sära på ett par stycken. En av rosorna som jag köpte från Blomqvists förra sommaren har flera knoppar, så det ska bli spännande att se vilken av dem det är! De kom nämligen omärkta. Eller så har märkningen flyttats med hjälp av fåglar el dyl.

Näpp, det är dags för jordgubbslandsrensning! Sen får jag väl börja om med rabatterna:-)

Inga kommentarer: