fredag 17 juni 2011

Modell för en dag och nytt mål

I onsdags när jag kollade en mail som jag inte kollar 5 ggr/dag direkt, så hade jag ett erbjudande där om att få fota mig på The Studio för 50 kr. Och så tillkommer ju kostnaden för alla foton, förstås, men ändå. Jag ringde och kollade om man får komma som familj, så vi köpte 2 dealar, en till mig och en till Jonas, och så ska vi dit senast i september.

Målet för mig är att gå ner lite i vikt inför The Studio. Jag har hakat på makens GI-käk mest för att jag inte orkar göra nåt eget till mig, men jag har inte struntat i sockret... och då går man minsann inte ner i vikt, direkt. Men med ett mål så kan det gå bättre, tror jag:-) Så igår hade vi en sockerdag när vi var på stan (Lycksele) och nu tar vi nya tag. Midsommar är ett undantag och när vi är ute på semester. Tur att jag nästan hunnit äta upp alla goda Smack från Hemglass så de inte ligger och frestar i frysen;-)

Blir awesome att ha snygga familjefoton! Jag hatar egentligen att va med på kort över huvud taget. Ni ser ju inte många foton på mig själv i denna blogg - eller hur? Men... jag ska försöka va lycklig framför kameran:-) Sen så läste jag ett sanningens ord hos Helene - att även om man inte känner sig så fit och vältränad efter en graviditet (till exempel) så är det ju ändå viktigt att va med på kort tillsammans med sitt/sina barn. För TÄNK om nåt skulle hända mig eller Jonas... och det inte finns foton på oss då. Dubbeltrist för Alva. Näe, ska försöka komma över min kameraskräck.

Inga kommentarer: