fredag 20 maj 2011

Reflektioner


Marlene skriver en kommentar till detta inlägg:"Välkommen in i trängseln. Man kan ju fundera på hur vissa klädbutiker tänker när dom lägger barnavdelningen en trappa ner. Inte direkt barnvagnsvänligt. Många gånger har jag tänkt på rörelsehindrade av annat slag. Jag skulle bli tokig av att aldrig ta mig fram."

Marlene, det är så idiotiskt gjort på flera ställen, och som du säger - att lägga barnkläder en våning upp eller ner så man ska måsta ta hiss eller rulltrappa för att komma dit. Jag var livrädd att barnvagnen skulle braka ihop i rulltrappan, den är ju ändå begagnad:-s Och hissarna där man ska brotta sig in och ut och hålla in en knapp för att ta sig ner och upp... Gosh! Man behöver då inte frysa som mamma:-) Dessutom var en pappa tvungen att åka ner i onödan när jag begärde hissen till mig, eftersom han tydligen inte hann ut där uppe... han såg ju måttligt road ut:-D Nä, att vara handikappad och behöva använda dessa hissar jämt kan inte va det roligaste, de är beundransvärda som kan manövrera sig in och ut i dem!

Å andra sidan - när jag var i Bolivia och Indonesien så fanns inga rulltrappor, hissar eller annat som underlättar för handikappade eller mammor. Så vi har det väl egentligen rätt bra, ändå..

Inga kommentarer: