torsdag 26 maj 2011

Det gjorde ont!

Igår var jag iväg med Alva för 3-månadersvaccinationen. Först fick vi ju vänta en halv evighet. Alva skulle sitta avklädd i väntrummet, men jag tog på hennes lurvjacka och svepte in henne i min jacka. Trist jag hade glömt mobilen/kameran hemma, för hon var givetvis ursöt! När hon kom in till farbror doktorn (som är kanske typ 29 eller så?) så testade ju om hennes höfter fortfarande är ok och så hjärtslagen. Allt ser bra ut! Och så sattes sig doktorn och en annan man på varsin stol, räknade "1-2-3" och så sprutade de samtidigt i varsitt ben. Och Alva skreeeek - det gjorde ju ont! Det tog sin tid att trösta henne efter det, och klandrar henne inte. Jag skulle nog oxå skrikit ifall det hänt mig:-)
Nu har vi varit vaksam på biverkningar som t.ex. feber och liknande, men inget har hänt hittills. Undrar om vi har klarat oss då?

Igår kväll såg vi inspelade avsnitten av The last templar och vi gillade den stenskarpt - jag ville inte gå isäng! Fast vi såg bara halva av andra delen, sen var jag färdig för sängen. Och Alva med:-) Nu på morgonen har vi morgonmyst med det sista av filmen:-)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Stackars sessalätt.

Ronny N sa...

inte lolit ju !