tisdag 3 maj 2011

Mammafika

Idag har jag ocg Alva varit på första mammfikat på Café Akkan i Storuman. Mammafikat är de mammor som är med i föräldragruppen, och vi hade ett par riktigt trevliga timmar tillsammans. Men Ferrymålet ger jag itne så mycket för, som jag köpte till lunch. En räksallad baserad på isbergssallad, med lite ägg och en liten klick creme fraiche. Njae, alltför viktväktaraktigt, tycker jag. Och VV är bra, men då ska det inte ge sig ut för att vara t.ex. LCHF, som ju Ferry tydligen förespråkar. Ja, hur som helst så är jag ritkigt hungrig nu:-s

Jag har haft mina funderingar på hur jag ska göra med maten framöver. Maken vill ju absolut köra sitt LCHF eftersom han över huvud taget mår så bra av'et. Men det baseras ju på en hel del gasbildande grönsaker samt mjökprodukter, och den mat jag äter överförs ju i amningen... Men jag fortsätter nog äta samma som gubben, för jag har ingen energi till att planera och laga 2 olika sorters mat. Men jag har förbehållet att jag fikar ibland och kanske tar mig lite pasta eller liknande ibland;-)

Igår var vi ju förresten på BVC, vilket var ganska längesen sen sist, 1 vecka före påsk, närmare bestämt. Alva vägde nästan 5.6 kg och är 57.5 cm lång. En alldeles lagom liten paltunge, alltså:-)

2 kommentarer:

Evelina W sa...

Om det hade varit VV så hade det väl varit en massa pasta i salladen? GI kanske de tänkte? Fast vad vet väl jag :)

Mamma sa...

Det ser ju jättelyxigt ut, och mkt