fredag 1 april 2011

Piff och BVC

Ännu en sovbild, men det är ju så att hon sover mest hela tiden - det är visst så spädisar gör! Och bajsar och äter. Ungefär den ordningen.. Den här veckan har gått rasande fort, och det är kanske för att jag suttit ovanligt lite och surfat:-) Maken och jag har ägnat ett par dagar åt städning och vårpiff. Det är ju inte så att någon skulle komma in och häpna över att det är dammfritt överallt (för det är det givetvis inte!), men vi tycker det blivit stor skillnad:-) Jag har börjat hitta tillbaka till den stil jag hade som student, och lite i början då jag kom till Storuman. Jag var då tokig i gamla saker och kunde bli själaglad över att fynda en fönsterram (utan glasruta:-), gamla skolaffischer mm. Sedan jag för kanske 3 månader sen började läsa Underbara Clara så har jag insett att mitt försök till en halvmodern stil inte ju är lyckad för detta hem, för jag är inte speciellt modern i mitt tänk då det gäller inredning, och då blir det ju inte bra. Varken hackat eller malet, liksom. Nu har vi ju inte bytt ut alla möbler hemma, precis, men det går ju att piffa ändå. Idag har vi varit på BVC igen, och Alva har gått upp drygt 300 g och växt 1 cm sen förra veckan. Inte så tokigt:-) Däremot verkar det mer och mer tydligt att hon har magknip rätt ofta. Törs inte uttala mig om det är kolik, men det är kanske samma sak? Känns hjärtskärande att höra hennes ilvrål av smärta och se hur hon vrider ihop kroppen:-( Men vi har hittat några grejer vi kan göra som verkar lindra något.. Just nu ligger hon med en varm vetekudde på magen, får se om det är nåt som oxå kan hjälpa henne. Ska försöka få till ett par foton på vårpiffet imorrn.. Men nu är det snart läggdags:-)

1 kommentar:

Erika K sa...

Hej och Grattis till det lilla underverket! Jag är så glad för er skull!
Om hon har ont i magen kan en ramsa som min mamma lärde mig kanske hjälpa. Den går som följer: Spring efter vatten, spring efter vatten. Ös i, ös i. Spring hem igen, spring hem igen och ös ur, ös ur. När du säger spring så håller du henne i fötterna och gör spingrörelser med hennes ben upp mot magen När du säger ös i/ur så håller du fortfarande henne i fötterna böjer benen mot magen och liksom tippar henne åt sidan. Först åt höger sen åt vänster. Bli inte förvånad om det börjar spraka där bak under tiden eller efter en liten stund. ;o)

Nu har jag nog slagit världsrekord i kommentarslängd och jag hoppas du förstår hur jag menar annars så får du mer än gärna höra av dig! =o)

Massor av kramar till er alla tre!
Erika Kjellsson