lördag 2 april 2011

Vårfint

Imorgon fyller älsklingen år, och jag ville sätta in lite vårpastellighet i vårt hem inför det. Har därför köpt hem Gerberor, några Ranunklor/er och 3 Primulor. I fönstren har jag även satt några flaskor, inga märkvärdiga, men det ger lite coolt ljus när dagsljuset eller kvällsljuset skiner igenom dem. Modernt minimalistiskt är som sagt inget för mig, jag överger det nu:-) Ja, egentligen ska man inte fotografera i motljus, men jag har gjort det ändå.
Har även en rosa och en lila Primula hemma, måste bara leta fram ett par ytterkrukor till dem så de kan placeras ut:-) Å så borde jag väl köpt fler Ranunklor/er, men... ja, det blev väl bra med 3 st oxå, men jag hade kunnat placera ut fler. Var så sugen på krysantemum i kruka, men de var små. Annars är det ju en blomma som håller rätt länge, även som snittblomma.


I veckan har jag även satt om alla blommor utom en, där måste jag fixa skott som kan rota sig, för blomman har växt till sig jättekonstigt. Har även gjort i ordning några specialkrukor till Alvas framtida rum, men de tar jag senare:-)

1 kommentar:

Mamma sa...

Du har gjort det jättefint.