fredag 5 november 2010

Veckan som gått

I veckan har jag varit hos barnmorskan, och det är då så upplyftande, fortfarande:-) Jag står kvar på inskrivningsvikten, och det är ju kanon! Men jag skulle tro att ingen som ser mig tror det, för magen är väldans tydlig nu.. Och så har järnvärdet gått upp i raketfart, så jag kommer att ta det lugnt med järntabletterna.. alltså inte ta varje dag, utan några ggr/vecka. Jag vill inte bli trög i magen igen... been there, done that! Jag hade sällskap av mamsen till Lycksele så vi fyndade stort på Lindex efteråt där de hade rea på barnkläder. Urskoj och fiiiina kläder! Vi tog en fika tillsammans, och så hade jag stora turen att bli bjudd på stekt palt hemma hos päronen till middag! Jag som ätit palt söndag-måndag-tisdag - awesome to be me:-D

Svärfar har slaktat en ko (typ) så denna vecka har vi roat oss med styckning på kvällstid. Vi ska stycka i eftermiddag oxå, men sen är det helg! Det har gått riktigt bra, och vi är så nöjda allihop över att det faktiskt går undan.

I helgen så funderar vi på att åka och "provköra" barnvagnsmodeller för att se vilken just vi fastnar för. Det är en djungel med allt som man ska sätta sig in i och skaffa, och detta känns som att det vore skönt att göra ungefär nu innan jag blir för stor i omfång. Igår så köpte jag iaf en ny barnsäng för 100 kr:-D Föräldrarna var på Puls i Lycksele och hittade en splitterny barnsäng i kartong. "KÖP" sa jag!

Ikväll så har vi grannmiddag med räkfrossa hos en av grannarna - ser verkligen fram emot det! Jag älskar räkor:-)

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är så roligt att ni ska ha barn! Jag blir så glaaad! :)

Tifflan sa...

Hej ! =) Låter verkligen som en toppenvecka! Det gläder mig! Toppen att fynda spjälsäng också! =) Ha en riktigt trevlig helg nu! Kram Annika