fredag 26 november 2010

Surt, sa räven:-(

Hela veckan har jag känt mig konstig i magen, jag har tänkt att det känns just surt, men sen ändat tankarna till att det svider och bränner längst upp på magen (invärtes). Det jobbiga är att t.ex. sätta i motorvärmarsladden, böja mig ner å ta på skorna, plocka upp vedpinnar och he in dem i pannan mm. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen som tror att jag har halsbränna.. Ja, för jag har dessutom fått uppstötningar när jag lägger mig på kvällen. Och så är det förstås stressigt på jobbet med. SURT! Det här hade jag ju helst sluppit, faktiskt! Men förmodligen är det mitt friska intag av clementiner, julmust mm som satt sina spår, så jag har väl mig själv att skylla:-(

Å ANDRA SIDAN så är det ju inte hela världen, jag kan ju försöka göra nåt åt det på egen hand genom att ändra kosten en del.Och det är ett vanligt problem för gravida. Men jag kommer att sakna clementinerna och julmusten badly..

Inga kommentarer: