lördag 10 april 2010

Our house, in the middle of the street

Rubriken är en 80-talsslagdänga, se klippet om du vill så du vet vilken låt jag menar:-)
Tänkte visa er några foton på huset som det ser ut nu, ingen möblering eller så:-) Men vardagsrummet är sig inte likt, vi trodde det skulle vara solblekt kring tavlor, bokhyllor mm, så vi hade köpt tapeter långt innan inflytten..

Dessa foton tog jag i höstas när förra ägarna bodde kvar, det är vardagsrummet och närmast ser man matsalsdelen. Vi kommer oxå att ha våra matsalsmöbler där, samt bokhylla. Det finns en öppen spis:-D
Här är vardagsrummet åt andra hållet med plats för soffa, piano, tv mm...

Det här gröna rummet är på övervåningen och kommer att va vårt sovrum.

Detta blå rum har vi ännu ingen plan för, det blir gästrum tills vidare.

Men för detta rum finns stora planer - pysselrummet! Jag sätter mitt skrivbord vid fönstret så att jag kan sitta mellan bordet och skåpen - då når jag allt jag behöver.
... och så kommer jag att ha symaskinen här inne så att jag kan sy på mina alster, men även laga nåt plagg då och då..
Hallen; gul, varm och ombonad känsla!

Och en bild på köket. Jag bakade ju första dagen som vi fick tillträde till huset:-D
Vi har fått köpa ett vanligt hus, men för mig är det det mest märkvärdiga hus som finns. Jag blir så glad bara av att svänga in på gården och se det lilla gula huset. Att sitta i kökssoffan och se ut genom vardagsrumsfönstret är högst tillfredsställande!! Jag tror att vi kommer att trivas otroligt bra här, och jag vill tacka M & J för att just vi fick köpa detta paradis!

5 kommentarer:

Lisa sa...

En egna hus är ALLTID högst märkvärdigt! Ens egna palats!

Det ser himla fint ut, och jag tror ni kommer trivas jättemycket!

Kram!

Monken sa...

Visst är det helt underbart att ha ett alldeles eget hus!!

annkan sa...

Superfint hus!!
Kram.

eviledna sa...

Hello Emilie :o) I know it's been a long time since we communicated, all my fault, time just seems to be slipping past me so very quickly, and I'm just not getting around to everything I want to do. Your new home looks perfect, and I'm sure you and Jonas will be VERY happy there. Not much going on in my life and my crafting is going really slow, BUT I'm trying out things I haven't done before. So while I may not be blogging much I am still crafting. And I haven't forgotten you, never would :o)
Take care & keep smiling
Ann xxx

Anonym sa...

Att ni redan fått det såå fint!
Ha det gott så länge :)
/Maine