fredag 16 april 2010

Nu är jag pank och fågelfri ♪ ♫♪ ♫

Ja, så är det väl. För vi har varit på banken och fixat med lånet, så idag vid typ halv elva så är köpet av huset klart! Hoppas jag:-)

Jag har varit i Umeå ett på dagar på KBT-kurs igen, och denna gång var det inte så enkelt. Jag visste inte så mycket om ACT och DBT, så jag har verkligen fått anstränga mig för att fatta nånting alls. Jag måste helt enkelt läsa in mig på ämnena, och det hann jag inte innan kurstillfället. Det är snormycket att göra på både jobbet och hemma nu. Andra dagen så handlade kursen om mindfulness, och det var ju en utmaning för mig att försöka vara medvetet närvarande :-). För mina tankar gick till tyger jag hade spanat in dagen innan, att vi skulle till banken osv. Men det tog sig under dagen, för vi fick prova flera övningar. Och på eftermiddagen hade jag lättare för att konentrera mig.

Hur som helst så shoppade jag 7 meter tyg i Umeå. 5 meter ska gå till nya gardiner i vardagsrummet och 2 meter är till vår kökssoffa. Till kökssoffan har vi även köpt madrass för att få det skönare att sitta på, och så kuddvar så att vi kan göra kuddar runt om - det ska va skönt att sitta och ligga! Jag ser fram emot att sy litegrann, det var längesen. Och detta är ju enkla grejer, bara raksömmar rätt fram, så att säga:-D Det blev lite mer shopping, kuddar och vaser, och det går till varadgsrummet. Det är ju vardagsrummet jag bekymrar mig över rent inredningsmässigt - att det ska bli så ljust och trist där. Men jag jobbar på mysigheten:-) Just nu går mina planer i att jobba med färgerna grönt, lila/rosa och brunt. Det kommer väl foton om nån månad, typ:-)

Ha en toppenhelg allihopa!
Jag ska packa upp mina pysselsaker i mitt nya pysselrum och tapetsera i varadagsrummet. Och skulle jag bli göralös så finns det miljoner saker att göra på Nyholm med utstädning, packning mm..

1 kommentar:

Pysselmaja sa...

Tack så mycket och ni får också ha en trevlig helg! =)

Ses!