fredag 30 april 2010

Dagens foto

...skulle ha visat på ett snöigt Skiråsen. Ifall jag hade tagit ett, alltså:-) Jag vet inte hur mycket som kom inatt, men det är blötsnö och lillgolfen morrade när den skulle ta sig upp till Grundforsvägen. Jag höll på att köra av vägen en gång vid Forsvik, och sen slirade ju bilen och hade sig fler gånger ändå... Hurra för plogbilen *not*

I helgen så ska vi satsa på att göra fint på nedervåningen. Bara det att jag gjorde en stordisk häromkvällen förändrade ju en hel del:-D Vi har ju haft dåligt vatten ett tag, så diskning och tvätt har stått tillbaks under en vecka, men nu är vattnet dricksdugligt igen. Skönt! Igår kväll kom gardinerna upp i vardagsrummet, och där är det över huvud taget inte så tokmycket mer att göra, faktiskt. Pianot ska tas dit iofs, men det är ju en senare fråga.

Stressmässigt så känns det bättre nu. Jag har fått mycket gjort på jobbet denna vecka och allt är klart med gammhuset. Typ. Vi har utemöblerna kvar i lagårn där, men det känns ju inte jätteakut att få ut över dem över stenhårda snödrivor. Vi känner ju dem som håller på att flytta in där, så det har ju varit enkelt att komma överens hittills!

Jag tror det blir en skön och bra helg, jag ser fram emot den! Och jag ser väl iofs alltid fram emot helgerna:-P Internet har inte kommit igång än vad jag vet, så det blir ju stilla lugnt i bloggen i helgen..
Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snø, ja... Været har ikke helt oppfatta at det er vår tror jeg. Gleder meg til varme og uteliv jeg :) Ha en fin helg!!