tisdag 20 april 2010

Det rör ju på sig. Nån annanstans:-)

Ja, det är lite lite med inlägg här, men jag sysslar med flytt och renovering i dess dagar. I helgen så tapetserade jag själv lördag och söndag och gjorde nästan klart det som var kvar på 3 av väggarna. Och igår hade vi bestämt att vi skulle sätta igång med fondväggen när jag kom hem från jobbet. Innan vi ens hinner sätta igång med det får maken ett sms där en kille undrar om vi ska på körövningen. WHAT??? Det var ju kör för en vecka sen?? Fast... nu lägger vi om till jämna veckor igen med övningarna... så vi bestämde oss för att vi ändå skulle sjunga lite gospel, vi har inte varit med på 2-3 övningar.

Vi åt och skulle tapetsera så långt vi bara kunde med dessa Easy up-tapeter som ska utgöra vår fondvägg. Vi tänkte att vi kanske skulle hinna 3 våder på 1.5 timme, det är ju vad vi hinner med vanliga tapeter (näe, vi är inte så snabba...). Vi hann ju typ hela väggen! Det fattas nesliga typ 7 cm i ett hörn, och för dessa 7 cm så måste vi öppna en tapetrulle * skratt* Så med gott samvete och ro i kroppen kunde jag ägna mig åt körövningen. Men jag var så trött - det känns att jag jobbat flera veckor i sträck! Förra helgen höll vi ju oxå på i vardagsrummet. Imorgon kväll borde vi kunna flytta över i princip alla möbler från Nyholm till Skiråsen, om nu inget ska gå fel i sista minuten! Och sen så blir det städning på Nyholm i slutet av veckan. Ser fram emot att ha det där bakom mig! Jag vill aldrig flytta mer. Däremot så ska det bi kul att fortsätta rusta upp huset:-D Till hösten, eller så... Vi ska väl göra en del i trädgården i sommar, ju!

3 kommentarer:

Anna sa...

Så härligt det låter med ett eget hus! Hoppas ni får en bra vecka! :)

Anonym sa...

Alltid kjekt å ha litt å gjøre, og med eget hus går man aldri tom for jobb ;)

Pysselmaja sa...

Haha tack! Det enda tragiska är att de fina papperen är slut=(. Har bara några "spillisar" kvar, eller ett papper (de som jag tycker är finast) är bara "spillisar" kvar. Får ta och göra ett spillkort sedan någongång.