söndag 11 april 2010

En liten barnvagn

För säkert 3 månader sedan hittade jag en blogg i typ USA eller England kanske, där en sån här barnvagn var gjord.. Och då ville jag ju testa. Varför jag dröjt med att visa den är för att jag skulle vilja pimpa den lite mer, men den är så liten och då behöver man väldigt små dekorationer... så det har inte blivit av. Jag har även haft planer på att barnvagnen skulle kunna ingå i ett större sammanhang, men vi får väl se om det blir av:-)

Att göra en sån här är mycket enkelt! Om du har cirkelstansar av något slag så stansa ut av den största (cardstock) och så näststörsta (mönstrat papper) storleken, och ta bort 1/4 av cirkeln. Ett bredare papper behövs för att sätta ihop de 3/4-delarna (uttrycker mig så fint;-) Och så en smal remsa för handtaget. Gör små hjul på samma sätt - stansa ut eller klipp till! Pimpa på det sätt du gillar bäst! Jag tror ni fattar - jag har tro på er förmåga!

För att ta del av materiallistan så hänvisar jag till Pyssellyckans blogg!

2 kommentarer:

Mahlin sa...

Men jösses så läcker den blev. Jag gillar att du, till skillnad från andra jag sett, använt lite mörkare papper, det blev ju ursnyggt.

Maiden sa...

Verkligen superduper läcker!! Jag gillar färgerna åxå! :-)