fredag 2 april 2010

Långfredagens budskap

Han böjde sig ner i ödmjukhet och blev allas tjänare då.
Han tänkte aldrig på sig själv när Han skulle dödsstraffet få.
Kärleken kände ingen gräns när lidandets väg Han fick gå.

Korset där Jesus gav sitt liv, det är min glädje och min ära.
Korset, kärlekens sköna symbol, det är för alltid sången i mitt liv!

Korset restes för en värld förlorad i mörker och nöd.
Gudasonen offret blev, och vi finner liv i Hans död.
Jag ville gråta av tacksamhet - det var mina synder Han bar!

Korset där Jesus gav sitt liv, det är min glädje och min ära.
Korset, kärlekens sköna symbol, det är för alltid sången i mitt liv!

2 kommentarer:

Tifflan sa...

Glad påsk Emilie ! =) Älskar den sången ! Det är gott att minnas och tänka på vad Jesus gjort för oss ! =) Vill önska dig allt gott och lycka till med all flyttning och inflyttning som ni kämpar på med nu! Va härligt att ni äntligen har ert efterlängtade hus! =) Kram

Anonym sa...

*gillar*
Hoppas du haft en glad påsk!
Miriam har pratat om att hon vill hälsa på dig(!) Kanske att jag hakar på... ;)
Säg till när ni flyttat "klart" bara :) KRAM!