måndag 26 april 2010

Färdigflyttat!

Ja, nu är vi då typ färdiga! Ska bara till gammhuset idag å ta tvättstugan en extra sväng, sen så kommer jag dit som gäst hädanefter:-) Vi har alltså städat ut i dagarna 2 (3 med ikväll), är så skönt att ha hjälp! Annars hade vi väl fått jobba på i 4 eller 5 dagar:-s På Skiråsen råder nu fullkomligt kaos, förut var det bara kaos:-)

Medan vi fått hjälp av mina föräldrar så har det väl blivit en del blomsnack, förstås. Igår kväll så satte jag mig och gjorde en skiss på hur jag skulle kunna tänka mig att göra i trädgården.. märk väl - en skiss. Vi har inte bestämt att det blir så. Egentligen så "ska" man väl rita upp en grundriting, kopiera upp den i massor av exemplar och sen rocka loss i sina tankar över vad man kan göra. Min början igår blev då rätt så eljest:-) I sommar så ska jag dra med mamma på en mor- och dotterdag för att spana in (och shoppa så klart) på ett par olika plantskolor: Skellefteå och Burträsk! Hoppas bara att allt inte tagit slut när jag ska dit, jag vill ju invänta skatteåterbäringen:-D

Nu går det undan i vårsmältningen, det försvinner decimetervis med snö varje dag. Om vi har tur så ser vi väl hela gräsmattan om en vecka, eller max två. Jag gillar verkligen en detalj som ägarinnan innan mig åstadkom i rabatten, den ska jag behålla. Här är ett par andra foton på den vaknande rabatten. Iaf snöfri.. nästan.


Här ovan kommer det en ros - spännande!

Idag säger jag ett stort grattis till min brorson som fyller 18 år - hurra för dig!

Inga kommentarer: