torsdag 28 juni 2012

Vem är det som går och går och går..?

Igår när jag kom hem med Alva så tog jag inte av henne gympadojjorna på en gång, och upptäckte att det var som att öppna gåmotorn i henne. För hon gick och gick och gick omkring! Annars har vi jublat om hon gått typ 3 m på en gång, men nu gick hon mellan rummen, bytte till ett tredje rum osv. Hon nästan småsprang vissa steg:-) Men ibland så tror hon att vi ändå måste hålla henne i handen för att det ska funka att gå:-D

På kvällen borde vi egentligen ha städat, men som de tårtsugna personer vi alla är så åkte vi till svägerskans karl på tårtkalas istället. Gott så nånting! Alva åt och smaskade åtminstone 1.5 bulle, lite smörgåstårta och drack saft. Och så stötte hon sig när hon snubblade på en matta, och det är ju inte första gången, direkt. Lite blodvite, men gråten gick över rätt snabbt, kanske för att hon var på ett nytt ställe med mycket att utforska?

Imorse när jag lämnade Alva så gick vi sakta uppför backen till föris, jag höll henne i ena handen. Hon stannade av och vände sig om för varje bil som åkte förbi nere på gatan. Det är ju inte så fasligt många som är ute och rör på sig vid halv tio, men det kom ju säkert 6 bilar iaf. Tog en evinnerlig tid, men hon var lycklig:-) Nu ler hon bara och vinkar när jag lämnar henne hos fröken på förskolan. Kanske har det sjunkit in i henne att vi ju kommer och hämtar henne, och att hon får ha mycket skoj med både kompisar och leksaker innan det sker. Men imorgon får hon sommarlov några veckor.. Imorgon är min sista dag på jobbet för denna gång, sen är det semester och föräldraledighet ett drygt år som gäller för mig. Om allt går som det ska..

Fotot är förresten från midsommaraftonskvällen då Alva fortfarande var sockerstinn när vi kom hem efter firandet hos farfars:-)

Inga kommentarer: