lördag 2 juni 2012

Dance fever

I onsdags på jobbet så gav jag mig i kast med ett nytt anbud, och jag bävade, för jag hade ju bara till igår på mig. Jag jobbar ju halvtid. Typ. Men, vi har så många bra dokument efter att ha gjort så många anbud förut, så faktiskt så klarade jag och chefen av det. Typ.

I onsdags tog jag ut killarna på promenad på lektionen, för jag hade inte tid att förbereda nåt annat, och promenader är bra för alla. Men jag fick sån hosta direkt efter det, vilket jag först bara trodde var ansträngningshosta. Men den har hållit i sig. Skrällig och slemmig är den, så det låter nog värre än vad det är, faktiskt. Så i fredags på jobbet kände jag febervärk i benen, tung i huvudet, skrällhostan kvarstod. Så jag checkade ut ett par timmar tidigare och bokade in mig hos föräldrarna. För min erfarenhet av febervärk i kroppen har visat mig att om jag bara lägger mig och får koppla bort allt en stund så KAN det va så att jag slipper den där förkylningen... Därför ville jag ha barnvakt till Alva, ochjag tog med Dixie oxå eftersom maken jobbar 12-timmarspass då det är helg. Tiger är hos svärfar.

Jag tog alvdedon vid lunchen, och lade mig nästan ett par timmar fram till eftermiddagsfikat, och kände mig genast rätt så pigg. Tills jag strax blev trött igen:-) Men idag är det faktiskt rätt så bra, tycker jag, inga piller har intagits än, och då har jag ju varit vaken sen kanske 7.00 eftersom Alva vaknade då och typ satte sig i mitt ansikte:-D

Dansfeber, ja... jag höll mig vaken igår för att kolla vem som skulle vinna Let's dance, och min favorit vann! Otroligt! Men sen var det skönt att gå isäng, fast jag sovit på eftermiddagen så kunde jag somna igen. Men Alva har stökat och varit orolig inatt och klistrat sig mot mig, så vi har då inte frysit. Man gör inte det på det här pensionatet:-)

Åtminstone 3 av 4 helger i maj månad har gått till sjukdom, att vi fått stanna hemma för att jag eller Alva varit sjuk. Den helg som vi var friska så hade jag ju faktiskt bett hela veckan att vi skulle få vara friska, för jag ville verkligen förlja med till Umeå på Kristihimmelshelgen. Och det funkade ju, så jag borde väl be mer om att vi får vara friska, förstås:-) Men idag har jag tänkt mig på 30-årsfirande, faktiskt, för jag är ju i fin form. Med skrällhosta och allt:-)

Inga kommentarer: