lördag 7 juli 2012

Minisemester på hemmaplan

Några dagar denna vecka har vi varit stationerade hemma hos mina föräldrar, och så åkt på dagarna till Lappis. Det har varit jättebra dagar där med mycket bra undervisning och Jesu beröring. Behövs ju sånt emellanåt, vet ni:-) Fotot ovan är från förra året, men ger ju en liten vink om vad som händer för barnen - mycket skojigt på "Barnens lappis"! Jag och Alva var på en Lattjo lappis (för barn) i tisdags och hon fick göra premiär på popcorn. Jag har inte vågat ge henne det förut eftersom hon kan sätta t.ex. korv och tomater i halsen (sånt som det är skinn mm på), och då tänkte jag att det hårda i popcornen nog inte är nåt vidare för henne. Men hon strugna ju inte en enda gång, utan hetsåt sin mugg. Vilket poppis mellis:-) Efteråt somnade hon och sov som en stock i 2 timmar, vi lyfte över henne till bilen utan nån vidare reaktion över huvud taget:-)

I torsdags gjorde vi tvärtom - var med mamma hela dagen och så åkte vi på kvällsmöte och sen konsert efter det. Båda var så grymt bra, kanske bästa dagen för min del. Samuel Ljungblahd är ju riktigt grym på att ösa loss, han sparar inte på sin energi, direkt:-) Men det blev sent, vi kom isäng först 02 på natten, så jag var ganska så trött när Alva började maska sig före 07 på morgonen:-)

Jag har nog köpt 8-10 barnböcker, börjar ju va på less på familjen Poof. Men det är säkert dem som Alva vill höra fortsättningsvis oxå, vi får väl se:-D Och så hittade jag en samlingsskiva med 12 skivor med Arnold Börud, en norrman som mamma och pappa hade 5 skivor av när jag var liten. Så, jag köpte den. Ska börja sjunga litt på norsk, tänkte jag:-) Maken har köpt modern musik, så det är ju inte helt ute med oss i nostalgiträsket:-) Och jag hittade en barnskiva oxå, fick tips om den när jag var på barnmötet "Knyte".

Skönt att va borta, men oxå rätt skönt att komma hem igen!

Inga kommentarer: