tisdag 29 maj 2012

Först... och sen så...

Idag tog jag och Alva oss en överraskningstripp till mormor och morfar. Jag glömde ju morsdagspresenten hemma igår då jag och mamma var iväg till frissan:-/  Men, det var väl kanske hur bra som helst, för det var glädje hemma hos morfars från alla håll och kanter:-)

Det stora skedde ju ikväll, det som jag och maken bara väntat på, och även tränat en del inför: först reste sig Alva 2 ggr efter varann från golvet till stående. Det tog typ 2 sekunder och såg ut som att hon alltid hållit på med det! Jag blev så paff att jag bara gapade!  Och sen fortsatte hon med att gå till mormor, frivilligt, med 4 små myrsteg! Vi hade just suttit och pratat om att "snart händer det...". Japp, men min förvåning visste ju ändå inga gränser. Ringde maken på jobbet direkt:-)

Ja, hon HAR gått 3-4 myrsteg förut, men då har vi fått lura henne till det. Och hon har inte gillat att vi lurat henne.... Detta känns lite större, för nu gjorde hon det av fri vilja, och för att hon kan:-)

Ja, hade jag kameran i högsta hugg? Nä, så klart inte. Det får bli bildbevis sen nån gång när jag hinner med bättre i svängarna:-)

Inga kommentarer: