torsdag 17 maj 2012

Sticklingar

I veckan hämtade jag ut en beställning som jag och mamma gjort från Odla.nu. Vi har fått ungefär hälften, 2 av 4 kategorier, och jag kände att det var nog att plantera. Jag får så ont i ryggen för så lite:-/ Det är ju sticklingar, så det är inga värstingstora plantor. Men de ska bli! För min del är det 4*3 olika pelargoner, 2 passionsblommor, 6-pack lila petunior och så 3 stjärnblomster. Krassen som jag satte för några veckor sen har oxå satt fart, så förhoppningsvis så blir det blomsterprakt på både altanen och bron i sommar:-)

1 kommentar:

Laila sa...

Hej!
Har flera gånger tänkt pröva att beställa plant från odla men tänkt att de kanske inte överlever transporten.
Dina plantor såg ju jätte fina ut.

Bara värmen ville komma nu oxå så man får ge sig ut i rabatterna.
Har ju blivit med växthus nu så det blir premiär i sommar;)
Lycka till med all plantering ;)