måndag 28 maj 2012

Ratad igen och igen

I fredags kväll så var Alva lite ovanligt varm när jag lade henne, och på lördagsmorgonen så hade hon ju 39.7 i febertemp. Kul, kul, here we go again... Lördagen var rätt så varm, iaf inomhus där vi höll oss precis hela dagen. Jag trodde jag skulle brinna upp, och det höll väl Alva oxå på att göra, faktiskt.. Det var som att Alvdonen inte ville ta ordentligt. På kvällen stack maken iväg och sjöng med Storuman gospel på pingsmöte i Gunnarn, och jag och Alva tog det lugnt.  Jag såg eurovision när det började, och var faktiskt riktigt nöjd för en gångs skull. Några sopiga bidrag, förstås, men när man surfar medan så gör det inte så mycket. Och vi vann ju, så... ja, jag var riktigt stolt!

Söndag, och jag tog ledigt och åkte iväg på pingstmöte i Gunnarn. Men jag for hem direkt efter (skippade det goda fikat) för jag ville ha nåt mer än sötebröd i magen. Så det blev väl yoghurt och smörgås, en riktig favvo just nu:-) På eftermiddagen så var jag ute och planterade lite blommor i kakburkar som jag fått, plus nån kruka oxå. Både ettåringar och perenner.

Natten till idag så var Alva otroligt orolig, vi är ju inte så vana vid det. Och maken hade Alvajouren eftersom jag skulle upp tidigt, och han visste till slut inte vad han skulle göra. Hon bara gnällde och skrek och grät... så vi konstaterade att hon hade feber, hon fick dricka saft med Alvedon. Fördelen var att hon ju mådde bättre och slutade gråta. Nackdelen var att efter kanske 20 minuter mådde hon så bra och blev så pigg att hon ville ligga och klappa händer etc:-) Vi tog över henne till vår säng eftersom mammahjärtat gärna ville ha henne bredvid sig, och det var mysigt i 10 minuter. Sen skulle Alva prompt över till pappa, och där blev hon kvar hela natten. Ratad:-)

Imorse steg jag upp tidigt och åkte och hämtade upp mamma för vidare färd mot Lycksele - vi skulle klippa oss hos Agnes! Vi har båda två varit övervänt ganska länge, så det var så skönt att få det gjort. Båda satsade vi på nya frisyrer, och vi blev nöjda båda två, så klart! När jag kom hem så var Alva först förväntansfull, men det byttes snabbt i stor skepsis - vem är det där?? Så hon skulle absolut va kvar hos pappa. Igen. Ratad:-) Men jag tog över efter ett tag och det gick naturligtvis bra när hon fått vänja sig en stund.
Ikväll efter nattning har jag tagit mig tid för att färga hår och ögonbryn, och så plockat bort en djungel av ögonbrynen. Skönt att ta lite me-time, jag gör det lite för sällan. Dessvärre är det ju bara att konstatera att jag måste börja färga håret med specialfärg som täcker de små grå:-/ Men grått skimmer genom det bruna är väl kanske ganska snyggt oxå;-)

Inga kommentarer: