fredag 11 maj 2012

Efterlängtade vårtecken

Nu har den där perioden börjat då jag kan gå en sväng genom trädgården varje dag, bara för att se hur knoppar slår ut i blom... Ja, nu är våren här och den känns verkligen välkommen. När skotersäsongen väl är över så får våren gärna snabba sig:-) Ovan är några gula dagliljor i knopp.
Krokusar - älskar dem! De finns på ett par olika ställen i gräsmattan, och jag tror jag ska köpa fler till hösten och plantera i den där rabatten som kommer fram snabbast på våren.
Men det är underbart att ha dem i gräsmattan oxå, jag klagar inte. Det dröjer dock innan jag får syn på dem...
...speciellt dessa (ovan) som är placerad där snön ligger kvar som längst.
 Till min förtjusning så har jag fått tussilago i rabatten i år! Fina gula solar som lyser upp:-)
Älskar denna taklök, den ser fin ut mot den bruna bakgrunden...
Och till sist en aurikel eller primula (har tyvärr inte märkt så bra). Ser du den lila knoppen??

Inga kommentarer: