lördag 14 april 2012

Tvättdag

I veckan gick tvättmaskinen sönder, och det var väl typiskt då jag sparat ihop så mycket tvätt för både Alva och oss stora. Så jag frågade mamma snällt ifall jag skulle kunna få komma och tvätta några maskiner. Och det fick jag ju. Så imorse låg vi ända till 7.50, men Alva var ju vaken från typ halv sju, så klart. Tur hon kan leka lite för sig själv! Vi var faktiskt hos föräldrarna (mina) strax efter 9, så jag satte ju lite fart, faktiskt, när jag väl steg upp.

3 maskiner blev det, samt ett försök till att bada Alva. Hon är inte van vid det, vi har duschat sen hon var åtminstone 2 månader. Så hon protesterade vilt och skulle genast upp, och det är väl ingen vits att hålla henne där nere i vattnet.. Grejen är väl bara att jag ville att det skulle fastna lite olja på hennes kropp så hon inte är så torr. För det känns inte bra att olja in henne medan vi duschar, hon skulle väl rätt enkelt glida ur mitt milda grepp då:-) Så hon har blivit en liten torris, faktiskt. Men vi kanske kan öva upp badtekniken så småningom..

Och så har vi promenerat med mormor (mamma), fått oss palt till lunch (bästa barnmaten, tycker Alva!) och till och med jag sov en liten stund medan jag hade dåligt samvete över att jag inte hängde tvätten på en gång. När jag hade vaknat så hade mamma förstås fixat det:-s  Och så har jag hjälpt ena föräldern med att deklarera på internet, och den andra med att sätta ut en annons. Härlig lördag, kul att få träffa mamma och pappa och de fick lite tid med barnbarnet. Win-win-situation!

Ikväll så fick även maken känna av bebbens rörelser i magen. Nu börjar en sån mysig tid, jag gillade verkligen då jag kunde se utanpå kläderna hur Alva sparkade i magen och gjorde frivolter:-)

Inga kommentarer: