lördag 7 april 2012

Påskaftonstur

Vi bestämde oss igår för att göra en riktig skoterdag under påsken, och då var det liksom bara Påskafton som gällde eftersom vi har annat inbokat söndag och måndag. Mina svägerskor ville oxå haka på, så vi for till Bastutjärn för att fiska, grilla, sola=bara ha det gött! Så när vi kom fram fixade maken en "törrtall" som vi sen eldade upp under dagens gång.
 Alva gillade skoterkörningen:-)
 Här är vi på väg hem, fotot är taget genom pulkfönstret:-)
...och så hittade vi ju Lospår som måste förevigas:-)

Härlig dag! Vi hade inte sol hela dagen, men det tog ju på ändå. Det är för såna här dagar som jag en gång för 12 år sen valde att flytta "hem" igen från Stockholm; jag ville åt skoter- och skidåkningen, eldspraket, att dofta av skoter och grillning när man kommer hem :-) Det är livskvalité för mig, och det gör att jag inte har så tokbråttom med att längta efter våren och sommaren. Jag vill ha en ordentlig vårvinter först!

Inga kommentarer: