onsdag 4 april 2012

Spring has sprung...

Kan man säga så? Ja, till och med här så spirar det och gror(tog dessa foton i slutet av mars), men nu har vi en köldknäpp. Hoppas det inte sabbar det lilla som kommit fram! Jag gick runt huset häromdagen, gick bitvis på skare, men jag upptäckte att en rabatt som ligger helt i sol och har ett plank bakom, är helt fri från snö och det kommer stormhatt där. Ja, nu får vi väl se då, borde kanske ha täckt över det när jag upptäckte att det var oskyddat. Det man ser på de här fotona är i alla fall gul lilja (daglilja?) och olika primula/vivor.
Igår satte jag påskarret för bron (farstukvisten), men tog in det igen över natten då jag såg att det var -10 ute vid 22.tiden. Men jag har aldrig satt uteblommor så tidigt. Hon på blomsteraffärn bedyrade att påskliljor och pärlhyacinter ju gillar lite kyla, så jag hoppas de ska klara sig. Idag får de dock va inomhus. I alla fall på förmiddagen...

Inga kommentarer: