lördag 21 april 2012

Snöig lördag

Snö, snö, snö... det är april och inget att förvånas över, det ska ju va så. Som en kompis skrev på facebook: "förstår inte varför folk hetsar upp sig, det är ju inte augusti, direkt" :-D

Idag är det scrapparlördag i Storuman, men eftersom vi var sjuka drygt halva veckan så tog jag det vuxna tråkiga beslutet att va hemma och dona på med hushållsgrejer som vi ligger efter med. Och så har jag äntligen satt min krasse. I tisdags köpte jag 2 sorter, en som är 70 cm lång, den andra 200 cm:-) Orangegult ger ju glädjekickar, tycker jag:-) Ska hitta nån blålila Frizzle sizzle-Pensé som jag kan sätta tillsammans med krassen, gillar den färgkombon! Nästa år ska jag nog faktiskt planera lite mer för sommarblommorna och beställa frön i typ januari. Det finns ju lite roligare sorter i en del frökataloger än vad som finns i butik, så...

Inga kommentarer: