fredag 11 december 2009

Rosalila julkort

Jag tycks se att trenden på julpapper (för scrapbooking/ kortmakeri, alltså) i år är att vara lite otraditionell. Ja, serien "gammaldags jul" finns ju från Maja design, men annars så är det många coola färger och kombinationer där det är turkos, lila, rosa. Nu blev det ett rosalila julkort med Eskimo kissespapper från Basic grey. Snyyyyggt papper!


Rosorna är gammaldags rosa (nästan lila:-) och så har jag använt några snöstjärnor som fått lite stickles på sig. Det har ju även rosor, blad och hela kanten runt kortet fått, så klart! Rosor, papper, stämpeldyna (rosa), stickles samt bling kan du köpa hos Pyssellyckan!

På svensk scrapbooking pågår en tävling om julkort i ojuliga färger, så jag tävlar med detta.

2 kommentarer:

Kamilla sa...

OMW Emelie, det är så vackert så jag nästan trillar av stooolen :) Helt fantastiskt snyggt!!!
Jag skulle kunna fylla hela kommentars rutan med superlativ, det är så fiiint!!
Men bäst att sluta så man hinner annat!
Kram vännen!!!

Vixen sa...

Å jag tackar och bockar och tycker att du sk vinna för kortet är såå fint och står så fint i vårt kök :-)