lördag 26 december 2009

Jag drömmer om en jul hemma...

Idag har jag suttit och tittat på kort på huset vi ska flytta in i till våren, och jag funderar och drömmer. Men vi ska väl inte förhasta ss i början, utan första sommaren får vi väl bara se vad som kommer upp i rabatterna, och fundera på vad som "måste" byggas om och byggas till. Vi vet ett par saker att göra inomhus iaf, men inte första veckan:-D

Här kommer en blå jultag/julklappsetikett. Fotot är miserabelt, ska fråga en vän som fick en fotostudio i julklapp vad det kan kosta och var det finns!

Idag skulle vi ha farit på en liten släktträff på makens sida, men makens familj har varit drabbade av olika magsjukor inatt, så vi är alla hemma. Ingen vits att smitta ner folk med sånt onödigt! Har sovit ut länge, länge idag, och har sen mest sett på tv, så det är ju softisch som gäller idag:-D Funderar på att flytta mig ett par decimeter till pysselhörnan..? Vi får se! Ganska skönt att göra annat oxå, faktiskt.

Ett av tv-programmen jag fastnade framför var iaf om folk i USA som juldekorerar från minst september och fram till jul, och bjuder in till julljusshow. Otroligt så smaklöst mycket en del gör! De som var absolut nybörjare vid filmandet lyckades ju bäst, tycker jag, de hade inte 100tusentals lampor, utan bara några tusen... och det räcker ju, kan jag tycka:-) Fotot här intill är lånat.

Samtidigt är det ju inte svårt att förstå att folk kan fastna i en hobby och bli lite manisk, det är ju bara att gå till mig själv och min hobby, hur jag har varit i perioder. Därför ids jag inte sätta mig varje ledig kvart numera, jag ska ha distans till det och bara ha roligt när jag scrappar, ingen press. Och nog kommer jag att ha liiite ljusslingor till jul i min trädgård * hehe *

1 kommentar:

Pippin sa...

God Fortsättning, Emilie! Vi var också på julotta här i Åskilje. Väldigt stämningsfullt.
Ha det bra,
Kram
Pia