fredag 28 december 2012

Juldag och annandag jul.

Juldagen bjöd på ännu en bjudning, denna gång med min familj. Men vi tog det lugnt på förmiddagen, var lite trötta efter allt ståhej på julafton. Vi tog det till och med fööör lugnt, för när gästerna droppade in så stod jag i pyjamasen och gjorde små portionsgrönkålsgratänger :-P 
Mina fina män här ovan. Även denna dag hade vi kommit överens om julmenyn, så det var fullt på köksbordet.
Glömde visst ta kort, så vi har ett mörkt suddigt kort på lilldonnan. Man har hur kul som helst med en servett, ifall man bara vill!
... och så har vi buskusinerna som slåss om mormors uppmärksamhet. Än så länge är ju diskning hur kul som helst, så här hjälper de mormor med julmiddagsdiskningen. Det var, milt sagt, blött överallt :-)

På annandag jul så tog vi vilodag. Skrotade halva dagen tills det var dags att fara iväg till svärfar och svägerskorna på julbord. Skönt att inte behöva prestera speciellt mycket, vi hade lite hang over efter allt julstökande. Men som jag skrev i förra inlägget - visst har det varit stressigt, men jag ångrar ingenting alls. Att ta det för lugnt är ju ändå överskattat, är lite småkul att prestera nån gång. En gång om år är lagom ;-)

Inga kommentarer: