tisdag 18 december 2012

Granen står så grön och grann i stugan...

Äntligen lite mer julkänsla. Jag vill ha fram granen rätt tidigt, tycker det ändå blev rätt sent i år då det blev först 3 advent. Nä, julpynta i tid, så att man sen kan ägna sig åt matlagning och bakning utan stress. Att göra allt det på samma gång 2 dagar innan julafton pallar jag inte.
Vi har lite tygsaker att pynta granen med. Inte tänkte jag sååå mycket på småbarn när jag började köpa sånt för kanske 6-7 år sen, men så praktiskt det är nu att kunna pynta med oömma saker på de nedersta grenarna och att glasklorna får va längre upp. Symmetri får vi väl ägna oss åt om några år när inget går sönder av små barn *hahaha!**förstår att det är en utopi!*
Den här ängeln ovan gillar jag skarpt, den fick jag av en kusin då jag bodde i Övik en sväng. Jag tror att Alva oxå tyckte den var fin med allt guld och lite glaspärlor..

Inga kommentarer: