söndag 2 december 2012

Ett ljus jag tänder..


...det är advent...
Vi sjöng den när jag var med i Återsken, tror jag. Men hur går resten av sången? Och melodin..?

Hur som helst. Jag har väntat till denna vecka med adventsförberedelser. I torsdags bakade jag saffransbullarna hemma hos mamma och pappa, då hade jag ju barnvakt under tiden. Och så påbörjade jag nya köksgardiner som sytts klart och hängts upp idag. Sakta, nån per dag, så har stakarna och stjärnorna åkt upp i fönstren, och nu är det bara i Alvas rum som det inte lyser (förutom källarn), men jag tror vi tar det nästa år. Men, jag har inte gjort i ordning adventsstakarna än, jag har 2 stycken. Så fotot ovan är inte mitt.

Jag borde kanske göra som så många andra och börja mycket tidigare för att få det klart till denna helg.. Eller så tar man det lugnt och ids inte stressa upp sig över att det ännu ett år är ofullkomligt och oklart.

Inga kommentarer: