onsdag 2 januari 2013

Nyår

Det blev ju inte alls som vi tänkt oss på nyårsafton. Vi skulle till några vänner som vi firat nyår med i 3-4 år, men Alva hade börjat bli riktigt förkyld och Jonas var trött efter att ha varit förkyld samt ha jour några da'r. Vi stannade hemma, under premisserna att vi ändå skulle göra så fint och gott vi kunde. Jag åkte och handlade grädde, créme fraiche och andra färskvaror. Resten hade vi i våra förråd. Jag hann inte stryka ny duk efter jul eller dammsuga eller plocka undan leksakerna från golvet, men vi duschade allihopa och klädde upp oss, så det gick att få till myskänslan och glädjen ändå :-)
Ganska typiskt att Alva inte skulle ha sin kofta på, hon tänker väl inte riktigt på konsekvenser och på vad som kan va rätt så bra rent förkylningsmässigt :-)
Ja, vi åt tjäder med potatisgratäng. Till efterrätt blev det vit chokladmousse med frukt och bär: ananas, hallon samt passionsfrukt. Och så romerska bågar på toppen. Alva åt faktiskt av allt, både varmrätt och naturligtvis av efterrätten (efterrätten var jag aldrig orolig för;-)

På nyårsdagen var vi mest bara trött. Jag och Jonas hade suttit uppe över tolvslaget och såg på tv, så vi var rätt trötta. Och barnen med, så dagen tillbringades mest i tv-soffan, vilket ju iofs inte är så uppiggande. Jag hade lätt kunnat somna flera gånger under dagen :-)

Hur som helst så önskar jag oss alla ett riktigt Gott nytt 2013 - Gud välsigne dig!

2 kommentarer:

Maine/TroliktRimlikt sa...

Alva vet hur man för sig på catwalken. Man tar av koftan för att visa det söta linnet. Mammor tänker på annat ♥ Gott nytt år-kram!

Madelene sa...

Halloj halloj! Då ska jag kommentera tillbaka :)
Jag brukar ju läsa din blogg ibland ;)
Så ni åt tjäder, det lät spännande. Hur smakar det?