fredag 16 mars 2012

Lite vårkänslor, ändå

Idag har jag jobbat långdag, vilket inkluderar att jag har middagen på mitt jobb. Därför tog jag mig ett "eftermiddagsfika" där jag åkte iväg till handelsträdgården i Stensele för att köpa blomjord. Fast jag ville ju kolla runt först, förstås, man kan  ju hitta nåt kul! Och mycket riktigt. Blommorna ovan är 6 små dyrgripar som kommer att bli fantastiska i sommararret av blommor som ska va på bron eller altanen eller nån annanstans. Detta känns som en win win för mig - jag köper små plantor tidigt och billigt, och jag slipper sätta fröna själv och se hur det misslyckas från början. Ja, nu gäller ju förstås att hålla liv i de här, men det tror jag nog jag klarar. Det blev inga penséfrön, de hade bara en sort, och jag ville inte ha den sorten. Jag köper väl penseéer som vanligt fram mot sommaren, då.
När jag ändå var där så passade jag på att köpa mig en hibiskus i år igen. Jag älskar orangea hibiskusar, de är så vårfräscha på nåt vis! Jag köpte mig faktiskt en tulpanbukett oxå, det blev ett dyrt eftermiddagsfika;-)

Inga kommentarer: