måndag 5 mars 2012

Förskoletjej

Idag har vi varit på andra inskolningsdagen, det var min tur att följa med idag. Det gick riktigt bra, igen. Hon sökte sig till mig en enda gång, men gick efter en stund över till en fröken igen. Samma fröken har fått en blötpuss på kinden! Hon är ju så gosig, vår lilltjej:-) Nä, men det här känns fortfarande bra, det går hittills som jag hoppades. Idag har hon gått och gått (med fröknarnas hjälp), och lekt och lekt, och de har sjungit med rörelser. Ja, allt har nog varit kul:-) Efter 2 timmar på föris så var hon tvungen att sova drygt 1.5 timme, det tar ju på att va förskoletjej!

När maken kom hem tog vi oss en liten skotertur. Alva höll på att förgås av trötthet innan han kom, så jag förberedde å försökte roa henne med att åka pulka ute... Men väl på skoterturen skulle hon ju inte sova. Jo, på väg hem så slockna hon till slut, det gungar så skönt å jag lät henne glida ner lite lagom till pulkagolvet:-)

Inga kommentarer: