söndag 25 mars 2012

För ett år sen...

...så hände det ju var och varannan dag att jag satt som jag gjort idag: en heldag med Alva i min famn. Eller, nu överdrev jag. På förmiddagen idag så var Alva som vanligt, förutom att hon vägrade ta lunchen, så hon fick lägga sig i soffan. Och somnade inom typ 1 minut! När hon vaknade efter typ en timme fick jag i henne lunch, men inte så mycket. Och hon ville bara sitta hos mig, hon vägrade va för sig själv. Och vips så somnade hon i min famn! Hon sov i drygt 3 timmar i min famn. Vaknade och fick mellis, och jag passade på att gå på toaletten:-)  Och efter en stund sov hon en liten kortis igen. Maken kom hem och vi satte igång en film medan vi åt mat. Och hon somnade efteråt i min famn. Till slut väckte jag henne försiktigt så att hon skulle få i sig nattvällingen, och vi "dansade" lite samba i soffan så att hon kiknade av skratt:-)

När vi nu skulle lägga henne tog vi tempen på henne och hon hade hela 39.4. Hon har aldrig haft feber förut vad jag märkt av, men det har ju varit tydligt hela eftermiddagen och kvällen att hon haft det. Så hon har fått alvedon och jag hoppas hon får sova gott inatt. Maken ringde tom. 1177 för att få info om vi gjort vad vi kunnat, och det har vi. Hon har ju ätit och druckit under dagen, så än så länge är det då ingen fara. Lite mysigt har det ju varit att få gosa med henne hela dagen, men det gör lite ont i mammahjärtat att hon uppenbarligen inte mått så bra som man önskar.

Jag skulle ju scrappa idag, var det tänkt. Scrappgrejerna är vid matsalsbordet, och den där första sovturen på en timme, då hann jag litegrann. Sen har vi ju bara myst hela dagen, så... jag får sitta en stund nu.

Inga kommentarer: