söndag 8 januari 2012

Trist

Den här veckan har faktiskt inte varit rolig. Ja, detta kan va ytterligare ett gnällinlägg, men... so be it! Jag blev sjuk natten mellan söndag-måndag, fick ont i halsen. Fick feber i måndags eftermiddag, och har haft det hela veckan, på slutet bara nån timme per dag, i och för sig. Men ändå. Natten tisdag-onsdag blev Alva sjuk, och 2 minuter senare även maken. Så i onsdags var ingen vidare dag för denna familj, går att läsa om HÄR ifall man inte är alltför kräsmagad. Jag skulle ha spelat och sjungit på en begravning oxå, men i och med magsjukan så fick jag ställa in det.

I torsdags började vi få i Alva lite vätskeersättning och lite välling. Vi åkte in på sjukan för min skull, men jag var inte tillräckligt sjuk för att få nå medikamenter. Förstod väl det... 3 timmar helt i onödan. Jag hade ju bara ont i halsen, ont i öronen, och inflammation i ett öga. Hem och fortsätta pillra i Alva vätska och på kvällen hade hon nog fått i sig kanske 500 ml som hon fick behålla. Och hon hade börjat få tillbaka sitt jag, den goa glada tjejen som vill ha kul här i livet:-)

I fredags började Alva va förkyld... elände, hon får ju upp vällingen då oxå. Men efter nåt misstag så tog jag det lugnare, och hon fick behålla det mesta. Men nätterna med detta hostande för oss båda har inte varit nå vidare, och hon som tappar nappen då oxå. Eländes elände. Och jag fick inflammation i det andra ögat... gissa hur det kleggar igen på nätterna då man inte är där och tar hand om det allt eftersom. Lätt att hitta en napp i mörkret då, va?

JAG är trött efter denna vecka. Jag skulle ha behövt en dag där i början där jag bara fått ligga och läsa en bok och druckit honungsvatten. Då hade resten av veckan varit piece of cake. Men... jag har oxå haft en del roligt att tänka på, jag vet nåt att se fram emot. Sånt bär då man tycker att allt omkring en luktar bajs och kräk:-)

Inga kommentarer: