tisdag 10 januari 2012

Behåller myset

 Det där med att städa ut julen... jag har i ett par år sagt att jag gärna tar fram allt pynt tidigt, och tar bort det tidigt. Fast jag har ju inte fått tummen ur, så i år kom julpyntet fram måndagen innan julafton. Förutom adventspyntet, alltså. Ja, jag är alltså inte less på det än, jag har ju så många fina saker;-)  Så detta rejsande på facebook där "alla" städar ut julen (en del innan nyår, till och med) känner jag mig ganska löst ifrån i år.
Jag gillar hur det blev här hemma. Och nån skrev att det blir så skönt minimalistiskt efter att man städat bort julen... ja, det är ju det som är det trista! För minimalistiskt är inte min grej. Just på julen så fläskar jag på väldigt mycket extra:-) Med dekorationer, alltså. Jag skjuter då upp det (julbortstädandet) till åtminstone i helgen, för vi har annat för oss i veckan. Liks. Och sen får jag väl sätta fart och pynta till nåt slags året-runt-pynt så att jag trivs även de övriga 11 månaderna;-)

Inga kommentarer: