onsdag 25 januari 2012

Innehållsrika dagar


I måndags tog jag och Alva oss iväg till BVC för att väga och mäta henne, hon blev ju 11 månader igår. Sen blev vi bjudna på lunch av några kompisar, och det var så kul att se samspelet mellan Alva och hennes 2 månader äldre kompis. Visst är det så att barn har ett socialt samspel! Sen åkte vi hem och då hade pappan i huset just vaknat efter att ha jobbat natt hela helgen. Så då bestämde vi oss för att åka till Vilhelmina och kolla på en motionscykel. Sagt och gjort. När vi skulle titta på och betala cykeln var det precis middagstid för Alva, men jag hade ju med mig en barnbulle som dämpade det värsta hungersuget. Och så snabbade vi oss till att söka upp en restaurang. Det blev ju hotell Wilhelmina. Alva fick till och med en grönkvist på sin tallrik med biff stroganoff, och vi blev oxå såååå nöjda när vi fick in våra maträtter. Kul att lyxa till det när det faktiskt smakar så bra:-) Efter maten (19.30...) så handlade vi på ICA och sen åkte vi hem, typ 9 mil. Det blev ju sent, och Alva vaknade till när vi svängde in på gården 21.20. Då fick hon nattvälling och ville ju va vaken en bra stund till, men vi orkade inte riktigt det. Så halv elva så bar jag upp henne och lade henne i våran säng - och jisses vad hon började kvittra av lycka över att få sova i vår säng en natt! Jonas somnade nästan genast, men jag låg vaken. Plötsligt hör jag Alva klappa händerna i mörkret... Jag höll på att garva ihjäl mig! Men så somnade hon oxå.

I tisdags åkte jag själv på mammafika. Det var bara jag och en mamma till med barn. Till min stora lycka så fanns det färska semlor, så jag fick min semmelpremiär igår! Sen blev det misslagomt med tiden (lunchstängt på affärer...) så jag åkte till jobbet ett par timmar och diskuterade framtiden. Och fick gofika! Sen åkte jag och handlade färg, för vi ska ju tag i det där med trappen upp till övre hallen. Men det är inte billigt att renovera, fy bubblan! På kvällen så började jag fylla min sida av garderoben. Det är inte klart, och det är ju helt klart att vi inte har för mycket garderobsyta i alla fall... som nu min bättre hälft ett tag trodde:-)

Idag har det inte hänt alltför mycket, jag har bara gjort i ordning/fryst ner päron till lillskrutt. Är lite trött efter måndag-tisdag, det brukar inte hända så mycket i mitt liv numera, så jag blir lite trött, faktiskt:-)

Inga kommentarer: