söndag 27 november 2011

Vi tänder ett ljus i advent

Eller? Njae, jag har inte gjort det än, faktiskt. Stearinljusen är fortfarande i ljuslådan nere i källaren, men jag borde ju kunna ta upp dem nu när lillongen sover och tända det första. Jag har inte alls fått i ordning allt, och jag hade i och för sig ingen sån intention heller. Att få till "allt" alltså innan 1 advent. Men lite mer städat hade jag egentligen planer på att ha. Och att få upp alla jullampor på nedervåningen. Nåväl, vi överlever. Läste på en bekants status på facebook att de alltid äter risgrynsgröt, macka med pressylta, dricker glögg och äter pepparkaka på 1 advent. Vore trevligt med en tradition av nåt slag, jag har ingen sån än när det gäller mat... Det blev frikadeller i tomatsås till mig och Alva idag, och biffar i gräddsås till maken. Inte så adventigt, men det blev gott! Men glögg har jag druckit, tjuvstartade på chili choklad igår kväll. Ooooh så god:-)

Men vi har i alla fall myst tillsammans idag, jag och Alva. Maken har mest sovit, och nu är han på nattjobb. Men vi har pustat på varann, jag har stulit A:s näsa säkert 30 ggr - alltid lika roligt! Vi har tittat varann djupt i ögonen, gjort eskimåpussar, pruppat A på magen... Hon är bara för go', min  lillbäs:-)

Inga kommentarer: