lördag 26 november 2011

Vad är det med mig och scrappdagar?

Ja, jag bara undrar...för jag har endast scrappat med andra 3 gånger i år, och 2 av de gångerna har det varit Sveriges värsta stormar:-/  Den 4 juni när jag och en kompis åkte till Knaften så blåste det så hårt att en plåtnocksdel på taket åkte upp lite och sen har den skramlat järnet när det tagit i litegrann. Idag blåste den av taket.... Måtte det inte regna eller snöa innan måndag! Inatt blåste det verkligen hårt, den där plåtnocksdelen slamrade ideligen, så jag sov med öronproppar för att kunna sova alls.

Ja, jag har ju scrappat idag, som sagt. Skönt att mamma var med oxå, för jag fick ju lite hjälp med att roa och mata Alva. Projektet idag var tackkort/julkort. Eftersom vi ännu inte skickat ut några tackkort för alla fina presenter vi fick i och med Alvas födelse så blir det kombinerat tack- och julkort. Funderar på att fortsätta nu litegrann, för även om jag satsar på superenkelt kort så är det ändå en del bestyr när man ska göra typ 50 st. Vi har i alla fall haft en underbar dag tillsammans där vi scrappat/kortmakat, lyssnart på julmusik, druckit glögg och ätit pepparkakor med grönmögelost, godis, "dammsugare"... Nu behöver jag inga sötsaker på många, många da'r!

Inga kommentarer: