torsdag 3 november 2011

Guldkant i tillvaron

I förrgår kom jag på vid 21.10 att jag skulle kunna åka å sova över hos mamma och pappa eftersom jag ändå tänkte vara där under gårdagen. Poängen med det var att Jonas då skulle få sova helt ostört här hemma eftersom han jobbade natt då. Sagt å gjort -jag packade på en kvart å drog iväg - lagom till att lillstoshan ändå skulle sova inför natten. Men nattsömnen blev ju givetvis rubbad, för hon vaknade när vi kom fram och tyckte det var spännande att sova på annat ställe än i sin spjälsäng. Men hon somnade till slut ändå.

Så igår vaknade vi lite för tidigt, lillstoshan har gjort det sen övergången till vintertid, men vi myste i sängen en stund innan vi steg upp och åt frukost. Promenad på det och sen tyggenomgång. För mamma har rensat en liten del av sitt stora tygförråd och gett det till mig! Så nu får jag allt lov att förvalta det på bästa sätt:-) Bland annat den där kartongen på fotot, men även påsar med tyger, kuddstoppning, hyskor, blixtlås mm. mm. I'm in tygheaven! Men hur jag ska få in det där i mitt lilla tygskåp begriper jag inte...

Dessutom smarrade vi på både surströmming och äppelpaj igår hos mamma och pappa, och när jag kom hem så åt jag och maken tjädergryta. Så det var en särdeles God dag! Å så var vi på sångövning på kvällen. För mig så var det helt enkelt sån där guldkantsdag, då man får lite extra mycket gott i vardagen. Jag är i stort behov av såna dagar, såna där dagar som inte bara är samma, samma dag efter dag. Därför gillar jag även födelsedagar, högtider.. de ger en anledning att få "suit up", och det ger ju faktiskt oxå lite variation. Ibland tror jag det är gott för själen att få göra saker lite märkvärdigt, att anstränga sig lite, för man känner sig nöjd efteråt. Eller, det där gäller ju naturligtvis inte för alla. Men det gäller för mig. Fast jag har ju aldrig några kläder som passar, tycker jag:-)

Inga kommentarer: