tisdag 12 juli 2011

Till kompis, IKEA och så Pastorn..

Idag är det tisdag och vi ska skjutsa Stephan till tågstationen i Sundsvall. Trots goda intentioner så kom vi naturligtvis iväg sent och fick stå på en hel del, tills vi kom till riktiga flaskhalsar med vägverket ute på banan=50 km/h. Stressande förstås, men vi hann ju till tåget med hela 5 minuter till godo! Och då hade ändå gps:en visat fel håll i Sundsvall, och mitt hojtande om vart vi skulle... nådde inte riktigt fram. Men som sagt - vi hann ju i god tid:-)

Efter avlämnandet av Stephan så åkte vi till min kompis Marie. Vi lärde känna varann för typ 18-19 år sen kanske (hjälp vad det låter som att jag blivit gammal!!:-s) när vi gick på musiklinjen på Brommaskolan. Det var tider det! Även om jag kan bli riktigt less på CSN-räkningarna så är jag glad över de åren! Marie jobbar med barn på babysång, så jag ska kontakta henne igen och lära mig lite pedagogiska tricks:-) Man ser ju tydligt att Alva är i goda händer - eller hur?? Medan vi var hos Marie så började det hällregna (skyfall!) och åska och blixtra omkring oss. Det är bland det värsta jag varit med om av åskväder, och när vi skulle därifrån fick vi köra i kringelikrok eftersom vissa vägar var avstängda pga. vattensamlingar.

Alva började strejka litegrann hos Marie och sov i typ 2 timmar i min famn. Tur Marie har en skön soffa:-) Men när Alva vaknat och vi petat i henne lite mat så bestämde vi oss för att väderprognosen skulle va lite för dålig för vår smak dagen därpå, så vi satsade på att göra IKEA och sen åka hemåt. Vi hade dessutom glömt våra sängkläder hos Pastorn, så det var väl lika bra att åka förbi honom oxå och hämta dem. Vi kom dit vid 22, och när han föreslog att vi skulle sova över där istället för att åka typ 20 mil till Umeå så tackade vi och tog emot. Mest för Alvas skull, hon verkade ha blivit full av intryck under dagens lopp och protesterade lite över sin situation.
Vi fick sova ute i bagarstugan och jag klädde på Alva inför det. Jag har ju minnet av att det brukar va rätt svalt där ute även varma dagar/nätter, och Alva är ju inte den som ids ha på sig täcke under nån längre tid. En minut brukar ju räcka:-) Så... jag hade fullt sjå den natten att då och då ta på henne filten.

Inga kommentarer: