lördag 9 juli 2011

Personlig utveckling

I söndags när vi var hos mamma, Alva och jag, så kändes det som ett genombrott att hon undersökte leksakerna med ögonen och händerna. Inte så mycket mun, faktiskt. Och hon kunde ligga länge och göra det:-) Sen i torsdags då vi återigen var där så kom nästa genombrott - hon sträckte sig efter papperspåsen där leksakerna var, välte den mot sig och fick tag på en bok som hon genast började undersöka. Snacka om initiativ! Jag tog flera foton av det med mammas kamera, får kanske tag på dem nån gång:-)
Fotot ovan har ju uppenbarligen inte jag tagit.
Veckan som gått annars - i torsdags var vi alltså åter hos föräldrarna en sväng - före och efter Lappis. Eller... jag skulle ha åkt med på Jerusalemkonsert Lappis, men jag var så fruktansvärt trött efter en stekhet barnvagnspromenad tidigare på dagen så kroppen var alldeles loj. Jag och Alva stannade hos mormor och morfar medan Jonas åkte på konsert. På fredagen så fick Alva umgås med morföräldrarna medan jag och Jonas åkte på Lappis en kort sväng, och sedan till Lycksele för ett par ärenden.

Idag tog jag mig iväg på en cykeltur och passade på att känna på vattnet i Skirträsket. Rättare sagt - jag passade på att bada, helt enkelt! Jag cyklade hem och fick med mig familjen för ytterligare ett bad där:-) Sen åkte vi lite bil, och Jonas visade mig Kvarnmörka. I alla fall bron som går över dit, jag hade för dåliga skor för att fortsätta. Och ikväll har vi badat i Mörtträsket - så dagen har varit perfekt, helt enkelt! Jag känner mig som när jag var 7-8 år och ständigt gick ner till sjön och badade på sommaren. Strunt samma att jag fick öroninflammation och var tvungen att ha badmössa:-)

Inga kommentarer: