lördag 2 juli 2011

Begravning och släktträff

Igår var vi på begravning efter Jonas mormor Emmy. Det var en fin stund tillsammans med släkt och vänner. Syskonen Hägglund och jag framförde några sånger på både begravningsakten och minnesstunden. På kvällen hade några stycken ordnat med släktmiddag, vilket blev en riktigt trevlig och god tillställning! Och då var även Alva med:-)

Jag fick så rackarns ont i ryggen under dagens gång att jag till slut knappt ville ställa mig upp om jag hade satt mig ner. Vete stackarn vad jag gjort för att det skulle hända:-/

Idag har vi haft Jonas systrar och kusiner här hos oss på eftermiddagsfika - så trevligt, så trevligt! Ljudnivån har varit hög av allt surr, skratt och barnarop:-) Jag har varit rätt så trött i huvudet ikväll, faktiskt, så det är skönt att inget fanns på att-göra-listan (som om den listan nånsin skulle va tom:-).

Jag är fortfarande obehagligt öm/har ont i ryggen. Vill helst inte bära Alva så mycket, men jag behöver ju göra det ibland ändå. Men det behöver ju inte rassla till och gå så fort:-)

Inga kommentarer: